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OUTLINE

SECTION 1

マテリアルとメディウムの遊戯

本展は、来場者が美術館の中へ迷い込んでゆくところから始まります。菅亮平が見せるホワイトキューブの迷路は、鑑賞者の身体を展示室という非日常空間へと誘い、堀内悠希は、自身の収集した多様なマテリアルや言葉を、星座を描き出すようにつなぎあわせ、モノのあり方や見え方を軽やかに変容させます。江頭誠は、バラ柄の毛布を用いてマテリアルの表面を侵食し、既存のモノの意味や印象を転倒させます。これらを含む一連の作品群は、日常に溢れるマテリアルやメディウムを、それらがもともと担っていた役割や枠組みから解放し、モノ自体の存在論について再考するきっかけを与えてくれます。

Visitors will get lost into the museum at the beginning of the exhibition. Ryohei KAN’s white cube maze invites visitors’ body into the heterotopia – the exhibition rooms. Yuuki HORIUCHI connected various materials and words collected by herself like drawing constellations, transforming the way that things exist and the way in which we look things. Makoto EGASHIRA erodes the surface of materials with rose pattern blankets and overturns the existing meaning and impression of things. This series of artworks liberate the materials and media that exist everywhere in daily life from their “usage” or “framework”, providing us an opportunity to re-considerate the ontology of things.

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SECTION 2

身体と空間の遊戯

セクション2では、鑑賞者の身体を巻き込みながら空間の質を変容させていく作品を紹介します。小畑多丘はブレイクダンサーの身体を木彫で表現することで、また、TENGAoneは、本来屋外で描かれるグラフィティをギャラリー内に持ちこむことで、ひとつのストリート的な空間、すなわち、日常と非日常の境界を媒介する遊戯の空間をつくりだします。Shana Moultonは多様化したモノや身体の在り方について、映像を通して問いかけ、現代特有のリアルとヴァーチャルが混在する空間におけるそれらの新しい関係の可能性を提示します。

In the second section, the artworks involve visitors' bodies while transforming the nature of space. Taku OBATA presents us with the bodies of break dancers by wood carving. TENGAone brings graffiti which are supposed to be drawn outdoors into the gallery, creating a street space, that is, a boundary space of PLAY between daily life and extraordinary experiences. Shana MOULTON casts her questions about diversified ontology of things and bodies by her videos, which show us the possibilities of new relationships in the unique space where reality and virtuality are mixed in contemporary time.

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SECTION 3

遊戯のヘテロトピアス

展示室だけでなく、屋外にも作品を展示することで、美術館の内部と外部を接続します。TENGAoneはグラフィティをその本来の形、すなわち屋外にも展示することで、展覧会と日常との境界を曖昧にします。小野耕石のレイヤーを幾重にも重ねた版画作品は、屋外にも展示されることで、作品における光と身体の関係をより明確に提示するとともに、作品と環境との新しい関係性を模索します。これらの作品を通して、美術館という空間内に生じるヘテロトピア(日常に中にある異なる場所)的性質と外部の日常空間を緩やかに横断させ、遊戯がもたらす多様なヘテロトピアスの可能性を示唆します。

Not in the exhibition room, some artworks are exhibited outdoors. The inside and outside of art museum are connected together. TENGAone’s graffiti is set outside in the place where it is usually supposed to be. The boundary of daily life and exhibition is blurred. Kouseki ONO’s multiple-layered print works are also exhibited outdoors, as to present the relationship between light and people’s body more clearly. the new relationship between artworks and environment are explored. Through these works, the heterotopia nature of art museum crosses with the daily life space outside the art museum gently. The possibilities of various heterotopias that PLAY can have are suggested.

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